Shabab Rayek
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

Shabab Rayek

الرئيسيةالبوابةأحدث الصورالتسجيلدخول

هل ممكن ان يكون هناك علاقة صداقة حقيقة بين ...

dyelqmar
Mafia Girl
MeShOo
shaw2y
ملاك الحب
yasmen
¦My§Te®!ôS¦
Mo2a
bosy
13 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
bosy
عضـــــو برونـــزى
عضـــــو برونـــزى
bosy

هل ممكن ان يكون هناك علاقة صداقة حقيقة بين ... Empty
مُساهمةموضوع: هل ممكن ان يكون هناك علاقة صداقة حقيقة بين ...   هل ممكن ان يكون هناك علاقة صداقة حقيقة بين ... Icon_minitimeالثلاثاء أكتوبر 20, 2009 7:38 pm

هل ممكن ان يكون هناك علاقة صداقه بين الشاب والفتاه ؟؟؟

بمجتمعنا العربي ينظرو للعلاقه بين الشاب والفتاه على انها علاقه ممنوعه

حسب عاداتنا وتقاليدنا اذا شفنا بنت بتحكي مع شب نقول انو اكيد هالبنت مش متربيه وفي شي بينهم هذا التفكير مش تفكيري ولكن تفكير اغلب المحيطين فينا يعني شي من الواقع المهم انو نعمل استفتاء ونشوف مين مع او ضد تكوين علاقة صداقه بين الشب والبنت والسؤال هو ::::

هل ممكن ان يكون هناك علاقة صداقه حقيقية بين الشاب والفتاه ؟؟؟هل ممكن ان يكون هناك علاقة صداقة حقيقة بين ... Confusedهل ممكن ان يكون هناك علاقة صداقة حقيقة بين ... Confused
Mo2a
عضـــــو برونـــزى
عضـــــو برونـــزى
Mo2a

مُساهمةموضوع: رد: هل ممكن ان يكون هناك علاقة صداقة حقيقة بين ...   هل ممكن ان يكون هناك علاقة صداقة حقيقة بين ... Icon_minitimeالأربعاء أكتوبر 21, 2009 10:52 am

ممكن بس كل حاجة ويبقى ليها حدود على الاقل العلاقة بتبتدى فى مراحلة الجامعة ودا غلط المفروض يبقى اى ولد لية صاحبتة واى بنت ليها صاحبة من صغرهم
¦My§Te®!ôS¦
عضـــــو برونـــزى
عضـــــو برونـــزى
¦My§Te®!ôS¦

مُساهمةموضوع: رد: هل ممكن ان يكون هناك علاقة صداقة حقيقة بين ...   هل ممكن ان يكون هناك علاقة صداقة حقيقة بين ... Icon_minitimeالأربعاء أكتوبر 21, 2009 8:54 pm

صحيح زى ما مؤمن بيقول عادى جدا و مش حرام لإن لو مينفعش البنات تكلم البنين يبقى مفيش جواز و إنتوا اللى هتعنسوا lol! بس انا شايف إن برضه محدش يتعدى منهم الحدود لإن ساعتها يبقى حرام

و بجد والله يا بوسى سؤااااااااااااااااال فى الجوووووووووووون جدا
تــــــــــــــســـــــــــــــــــــــــــلـــــــــــــــــــــــــمـــــــــــــــــــــــــــــــى
http://www.shabcool.eb2a.com
bosy
عضـــــو برونـــزى
عضـــــو برونـــزى
bosy

مُساهمةموضوع: رد: هل ممكن ان يكون هناك علاقة صداقة حقيقة بين ...   هل ممكن ان يكون هناك علاقة صداقة حقيقة بين ... Icon_minitimeالخميس أكتوبر 22, 2009 7:43 pm

اولا مرسى لردكم
لاطبعا يا استاذ معتز احنا مش هنعنس متخفش
انت اللى بتحبو تلعبوا بالبنات وده كده يبقى حرام تفضلو تقولوا لهم انا بحبك ومقدرش استغنى عنك وطبعا ده كله كلام ف الاونطه وعادى لو البنت صاحبه وهى ف الجامعه بس متدخلش ف حورات من دى ده لو هى خايفه ع مستقبله
yasmen
مشـــــرف
مشـــــرف
yasmen

مُساهمةموضوع: رد: هل ممكن ان يكون هناك علاقة صداقة حقيقة بين ...   هل ممكن ان يكون هناك علاقة صداقة حقيقة بين ... Icon_minitimeالخميس أكتوبر 22, 2009 11:39 pm

والله موضوع جامد اوووووووووووووووى
وفى صداقه عادى لو بين اصحاب بجد ومش شرط تكون فى انهى سن وعقبال مانبقا زمايل فى جامعه واحده يارب Very Happy
¦My§Te®!ôS¦
عضـــــو برونـــزى
عضـــــو برونـــزى
¦My§Te®!ôS¦

مُساهمةموضوع: رد: هل ممكن ان يكون هناك علاقة صداقة حقيقة بين ...   هل ممكن ان يكون هناك علاقة صداقة حقيقة بين ... Icon_minitimeالجمعة أكتوبر 23, 2009 1:08 pm

بصى يا بوسى انا مش هتكلم نيابة عن الرداله انا هسيبهم يردوا واحد واحد و يشوفوا مين اللى بيعنس و مين اللى بيلعب مع مين 1 king
http://www.shabcool.eb2a.com
ملاك الحب
مشرف عام
مشرف عام
ملاك الحب

مُساهمةموضوع: رد: هل ممكن ان يكون هناك علاقة صداقة حقيقة بين ...   هل ممكن ان يكون هناك علاقة صداقة حقيقة بين ... Icon_minitimeالجمعة أكتوبر 23, 2009 6:01 pm

الله انتوا عارفين ردى على الموضوع ده
ولو حابين بجد تستفادوا وتعرفوا فين الصح وفين الغلط
اسئلوا حد كبير شوية
وشوفوا هيقلكم ايه ..........
shaw2y
المديـــــــر العام
المديـــــــر العام
shaw2y

مُساهمةموضوع: رد: هل ممكن ان يكون هناك علاقة صداقة حقيقة بين ...   هل ممكن ان يكون هناك علاقة صداقة حقيقة بين ... Icon_minitimeالجمعة أكتوبر 23, 2009 10:13 pm

صداقة البنت للولد اقوى من صداقة الولد للولد او البنت للبنت
yasmen
مشـــــرف
مشـــــرف
yasmen

مُساهمةموضوع: رد: هل ممكن ان يكون هناك علاقة صداقة حقيقة بين ...   هل ممكن ان يكون هناك علاقة صداقة حقيقة بين ... Icon_minitimeالجمعة أكتوبر 23, 2009 10:24 pm

انا مع شوقى والله
بس اوحش حاجه الكدب بقا
MeShOo
مشـــــرف
مشـــــرف
MeShOo

مُساهمةموضوع: رد: هل ممكن ان يكون هناك علاقة صداقة حقيقة بين ...   هل ممكن ان يكون هناك علاقة صداقة حقيقة بين ... Icon_minitimeالسبت أكتوبر 24, 2009 5:56 am

انا عن رأيى فى حاجة اسمها صداقة بتتحول لأخوية وصداقة بتتحول لحب ...

الصداقة اللى الغرض منها اخوية بتكون صادقة وطالعة م القلب وفعلا اكتر انسان ممكن يفيدك ف عز محنتك هو صديقك الى معتبرك اخته

يعنى ياملاك فى حاجة اسمها صداقة ...!!!

بأمارة ان احنا كلنا اصدقاءك على منتدى احمد حلمى لان الى بينا ده كله لا يندرج الا تحت مسمى واحد فقط وهو "الصداقة"

وليست "أخوية" كما يدعى البعض هنا... ولكن هى فقط صداقة غرضها الاخوية ... يارب اكون وصلتلك اللى انا عايز اقوله..
https://www.facebook.com/mesho.magdy?ref=profile
Mafia Girl
عضو خاربها
عضو خاربها
Mafia Girl

مُساهمةموضوع: رد: هل ممكن ان يكون هناك علاقة صداقة حقيقة بين ...   هل ممكن ان يكون هناك علاقة صداقة حقيقة بين ... Icon_minitimeالثلاثاء أكتوبر 27, 2009 7:22 pm

ايوة طيب لو فى صداقه بين البنت والولد
ازاى البنت تتاكد انه مش يروح يقول لا صحابه ده انا بكلم كذا و.......................
dyelqmar
عضـو جديـــد
عضـو جديـــد
dyelqmar

مُساهمةموضوع: رد: هل ممكن ان يكون هناك علاقة صداقة حقيقة بين ...   هل ممكن ان يكون هناك علاقة صداقة حقيقة بين ... Icon_minitimeالثلاثاء أكتوبر 27, 2009 8:45 pm

مافيش حاجه اسمها صحوبيه بين بنت وولد
القدوه لينا هو الرسول صلى الله عليه وسلم وكل اللى عمله بنعمله واللى ما عملهوش احنا بننتهى عنه
وبالنسبه للبنات زوجات الرسول هن القدوه ليهن

فهمتوا ولا لأ study
همس جوليت
عضـــــو برونـــزى
عضـــــو برونـــزى
همس جوليت

مُساهمةموضوع: رد: هل ممكن ان يكون هناك علاقة صداقة حقيقة بين ...   هل ممكن ان يكون هناك علاقة صداقة حقيقة بين ... Icon_minitimeالثلاثاء أكتوبر 27, 2009 10:32 pm

مفيش صداقة بين بنت وولد
وجهة نظرى
elkendartoo
عضو بيكبر
عضو بيكبر
elkendartoo

مُساهمةموضوع: رد: هل ممكن ان يكون هناك علاقة صداقة حقيقة بين ...   هل ممكن ان يكون هناك علاقة صداقة حقيقة بين ... Icon_minitimeالأربعاء أكتوبر 28, 2009 1:36 am

تسلم ايديك علي الموضوع الجامد & وانا من رايي مفيش صداقة بين ولد وبنت لان كل بنت اوولد عايزين يكلمو بعض يقنعو نفسهم انهم اصحاب واخوات ومن الاخر دي قلة ادب وصياعة وده بلاقيه في البنات اكتر ويقولو اخوات وده غلط طبعا لان اخوكي في بيتكم مش في بيت الجيران
yasmen
مشـــــرف
مشـــــرف
yasmen

مُساهمةموضوع: رد: هل ممكن ان يكون هناك علاقة صداقة حقيقة بين ...   هل ممكن ان يكون هناك علاقة صداقة حقيقة بين ... Icon_minitimeالأربعاء أكتوبر 28, 2009 9:40 am

طيب هقولك حاجة ياحاتم انت معتبر البنات الا هنا ايه
مش اصدقاء بيردولك على مواضيع وبتردلهم على مواضيع
وبتحترمهم وهما بيحترموك ياريت تقولى الكلام ده بيمثلك ايه
انما بقا بالنسبة للبنات الى بتعرف ولاد علشان هى عاوزة كده دى حاجه تانية
وممكن والله الصداقه دى تبقا مفيده
لو هما بجد فاهمين معنى كلمة صداقه
elkendartoo
عضو بيكبر
عضو بيكبر
elkendartoo

مُساهمةموضوع: رد: هل ممكن ان يكون هناك علاقة صداقة حقيقة بين ...   هل ممكن ان يكون هناك علاقة صداقة حقيقة بين ... Icon_minitimeالأربعاء أكتوبر 28, 2009 12:03 pm

انا عن نفسي بعتبرهم كناس محترمين اتعرفت عليهم اوكنت اعرفهم & والعلاقة بنا لم تصل درجة الصداقة ألا مع الولاد طبعا اصدقاء & اما مع البنات زي ماقلت في الاول &والي يأكد الي كلامي صح ان مفيش ولا بنت فيهم ممكن تروح تقول لوالدها انا صاحبي الولد كزا وكزا ولا ينفع تكلمه امام اي حد في الشارع علي عكس الولد والا الناس طبعا هيقولو عليها كلام مش كويس حتي لو كنت بتكلمو بمجرد الصداقة مفيش صداقة بين ولد وبنت
yasmen
مشـــــرف
مشـــــرف
yasmen

مُساهمةموضوع: رد: هل ممكن ان يكون هناك علاقة صداقة حقيقة بين ...   هل ممكن ان يكون هناك علاقة صداقة حقيقة بين ... Icon_minitimeالأربعاء أكتوبر 28, 2009 8:51 pm

انت فاهم معنى الصداقه من شىء تانى
انا قولت انهم يطمنو على بعض يسالو على احوال بعض يساعدو بعض يحلو مشاكل بعض مش يصيعو سوا
وبعدين لو هما اصحاب هتقف معاه ليه فى الشارع ولا هتبصله ليه اصلا
هما اصحاب مش ....
انتو والله فاهمين قصدنا غلط
ملاك الحب
مشرف عام
مشرف عام
ملاك الحب

مُساهمةموضوع: رد: هل ممكن ان يكون هناك علاقة صداقة حقيقة بين ...   هل ممكن ان يكون هناك علاقة صداقة حقيقة بين ... Icon_minitimeالخميس أكتوبر 29, 2009 12:32 am

لأ يا سمسمة
الصاقة مش كدة
الصداقة حاجة كبيرة جدا وقمتها بعد قيمة الحب على طول وما تختلفش عنها غير بقدر قليل اوى

واحنا فى منتدى احمد حلمى صحاب واخوات مش اصدقاء يا ميشو

وبجد عجبتنى مووت صراحة حاتم وانا معاه .
ومع همس مفيش حاجة اسمها صداقة بين الولد والبنت
...............................

وشوفى يا سمسمة
لما تصاحبى بنت مش بتكلميها فى التليفون وتكلميها فى الشارع عادى ومن غير ماتخافى
اما لو ولد وتكلميه عادى كدة فى الشارع او تكلميه فى التليفون ... استحالة
ودة رأى

وبابا دايما كان بيقولى كلمة جميلة
الحاجة اللى بتخافى ان حد يعرفها وبداريها اعرفى ان الحاجة دى غلط
لأنك عمرك ما هتخافى من حاجة صح
Mo2a
عضـــــو برونـــزى
عضـــــو برونـــزى
Mo2a

مُساهمةموضوع: رد: هل ممكن ان يكون هناك علاقة صداقة حقيقة بين ...   هل ممكن ان يكون هناك علاقة صداقة حقيقة بين ... Icon_minitimeالخميس أكتوبر 29, 2009 5:27 pm

انا كان ردى فى الاول بمعنى صديقة يعنى مش يصيع معاها زى ما احنا ممكن نكون بعمل مع بعض كا اولاد لاء اقلها مثلا لو جارتة اديعم واقفين مع بعض انا عن نفسى عمرى ما افكر ابص لبنت فى الشارع سواء صاحبتى قريبتى حتى اختى
مش ببصلها لان دا غلط ممكن اى حد يشوفك يفهمك غلط وبعدين ييا ضى الرسول وربنا قبلية مش حرمم الصداقة بس بالحدود الشرعية يعنى هزار الولد مع الولد عمرة ما هيكون زى هزار الولد مع البنت ومحدش هيقنعنى بكد وكمان ممكن الولد لو لية صديقة بنت فى حاجات مش يقدر يحيهالها والعكس صحيح برضو
elkendartoo
عضو بيكبر
عضو بيكبر
elkendartoo

مُساهمةموضوع: رد: هل ممكن ان يكون هناك علاقة صداقة حقيقة بين ...   هل ممكن ان يكون هناك علاقة صداقة حقيقة بين ... Icon_minitimeالأحد نوفمبر 01, 2009 10:45 am

كلام ياعم مؤمن مش صح لان اساسا ومن الاخر مينفعش يهزر معاها الا ازا كانت قربته وفي حدود كمان وبكرر تاني مفيش صداقة بين ولد وبنت مهما كانت نوع علاقة الصداقة لان مفيش صداقة بين ولد وبنت من الاخر لاسباب وضحتها ولكلام الي انتا بتقوله ده بقوله للعيال الصغيره خليكو صحاب ممكن حد يقولي وجهة نظره في كلامي بسي بصراحة وجدية وده علي اساس من اول رد ليافي الموضوع الاخره
ملاك الحب
مشرف عام
مشرف عام
ملاك الحب

مُساهمةموضوع: رد: هل ممكن ان يكون هناك علاقة صداقة حقيقة بين ...   هل ممكن ان يكون هناك علاقة صداقة حقيقة بين ... Icon_minitimeالأحد نوفمبر 01, 2009 6:52 pm

على فكرة انتوا ملغبطين بين صحاب واصدقاء
بالمواصفات اللى بتتكلم عنها دى يا ميمو بيكونوا فيها صحاب
اما الصداقة شئ تانى

الصداقة
انك تكون مع صديقك على طول ومتفارقهوش وتساعده فى ضيقته وتكون جنبه فى محنته
وتخليه يبتسم لما بيكون زعلان

اذا كنت فى الحياة العادية مابتعرفش تلاقى صديق امال لو فى منتدى او على النت ازاى هتلاقيه
والغلط اللى بنقع فيه كتير ان احنا بنفكر انه شخص عرفناه وحبناه واستريحنا فى الكلام معاه هيكون صديق
ده غلط
لأنه ساعات الصحوبية لازم تقعد سنين علشان تتحول لصداقة

ولا كلامى غلط
ELEC_ENG AMR HABIB
عضـــــو برونـــزى
عضـــــو برونـــزى
ELEC_ENG AMR HABIB

مُساهمةموضوع: رد: هل ممكن ان يكون هناك علاقة صداقة حقيقة بين ...   هل ممكن ان يكون هناك علاقة صداقة حقيقة بين ... Icon_minitimeالإثنين نوفمبر 02, 2009 6:18 pm

الخلاصه من القران

ولا متخذات اخدان

يعني اصدقاء

يعني مفيش صداقه بين ولد وبنت
elkendartoo
عضو بيكبر
عضو بيكبر
elkendartoo

مُساهمةموضوع: رد: هل ممكن ان يكون هناك علاقة صداقة حقيقة بين ...   هل ممكن ان يكون هناك علاقة صداقة حقيقة بين ... Icon_minitimeالثلاثاء نوفمبر 03, 2009 5:14 pm

الله ينور عليك يا عم الشيخ بقولهم كدا من الصبح عمالين يبررو موقفهم وكل واحد حر في الي يعمله
Mafia Girl2
عضــــو ذهبـــــــى
عضــــو ذهبـــــــى
Mafia Girl2

مُساهمةموضوع: رد: هل ممكن ان يكون هناك علاقة صداقة حقيقة بين ...   هل ممكن ان يكون هناك علاقة صداقة حقيقة بين ... Icon_minitimeالجمعة نوفمبر 06, 2009 6:05 pm

انا من رايى زى بوسى اكيد فى كتير جدا صداقه بين بنت وولد وممكن تدوم لغاية لما يموتوا كمان بسى بشرط ان مفيش حد فى يوم من الايام يوقل للتانى بحبك ويكونوا متفقين من الاول على كده ولو حد قالها يقطعوا صداقتهم فورا وطبعا لازم تكون فى حدود فى صداقتهم وسؤال جامد يابوسى

هل ممكن ان يكون هناك علاقة صداقة حقيقة بين ...
صفحة 1 من اصل 1